.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
صنايع و معادن گيلان مهندسي دوباره مي‌شود

رئيس سازمان صنايع و معادن گيلان از مهندسي دوباره اين سازمان خبر داد و گفت: اين امر جدا از تغييراتي است كه دولت در ادغام وزارتخانه‌هاي صنايع و معادن و بازرگاني انجام مي‌دهد.

محمدحسين اصغريان به نامگذاري امسال با عنوان جهاد اقتصادي اشاره كرد و اظهار داشت: وقتي واژه جهاد به‌كار برده مي‌شود تلاش از شرايط عادي خارج شده و با سرعت، دقت بيشتر و حجم وسيع‌تري بايد انجام شود.
وي ادامه داد: ستادي در سازمان صنايع و معادن گيلان به‌دور از تشريفات اداري تشكيل شده است كه چند هدف را دنبال مي‌كند.
اصغريان تلاش در راستاي تحقق حداكثري زمينه اشتغال را يكي از مهم‌ترين اهداف اين ستاد عنوان كرد و افزود: بيكاري جوانان بزرگ‌ترين مشكلي است كه در جامعه با آن مواجه هستيم.
عضو شوراي بسيج كارگري گيلان فعال كردن و افزايش ظرفيت واحدهاي صنعتي را از راهكارهاي ايجاد اشتغال در استان دانست و خاطرنشان كرد: با توسعه واحدهاي صنعتي مي‌توان به محورهاي اساسي مد نظر رسيد.
به گفته وي طرح‌هاي نيمه تمامي كه در روال عادي انجام نمي‌شود و دچار ركود شده يا سرعت آنها پايين است به نحوي زير پوشش قرار مي‌گيرند تا مشكل آنها برطرف شود.
اصغريان با بيان اينكه تلاش مي‌شود واحدهايي كه در حالت عادي كار مي‌كنند با سرعت بيشتري به نتيجه برسند، تصريح كرد: به واحدهايي كه راكد هستند كمك مي‌شود از اين حالت خارج شوند.

*تشكيل ستاد تسهيل واحدهاي صنعتي در گيلان
رئيس سازمان صنايع و معادن گيلان با اشاره به تشكيل ستاد تسهيل واحدهاي صنعتي گيلان در 21 خرداد ماه سال جاري، گفت: تشكيل ستاد تسهيل در استان يكي از اساسي‌ترين اموري است كه با آن مواجه‌ايم.
وي ادامه داد: در سفر دور قبل اعضاي ستاد تسهيل به گيلان تعداد 572 مصوبه به تصويب رسيد كه بيش از 35 درصد از آنها تا كنون اجرايي شده است.
اصغريان افزود: به دليل عدم همكاري موسسه‌هاي مالي، بانك‌ها و اداره‌ها برخي از مصوبات دچار چالش شده است و اخيراً استاندار طي ابلاغيه بسيار جدي به تمام اداره‌هاي عضو اين ستاد و موسسه‌هاي مالي تاكيد كرده، سريع‌تر مصوبات عملياتي شده و نتيجه گزارش شود.
عضو شوراي بسيج كارگري گيلان خاطرنشان كرد: كارگروهي به رياست استاندار هر 15 روز تشكيل مي‌شود تا مصوبات كارگروه را رصد كند.
وي با تاكيد براينكه اگر مصوبات كارگروه كاملاً عملياتي شود بيش از 80 درصد مشكلات صنعت و معدن استان در بعد كارگري و مالي برطرف مي‌شود، بيان داشت: يكي از محورهاي اساسي پيگيري مصوبات ستاد تسهيل و حضور دوباره آن در گيلان براي برطرف كردن مشكلات واحدهايي كه تا كنون مصوبه‌اي نداشتند يا مصوبات آنها در زمينه اجرايي با مشكلات قانوني برخورد كرده، است.
اصغريان تقويت واحدهاي فعال استان به منظور گسترش آنها را از ديگر موارد برشمرد و تصريح كرد: تعداد 100 واحد از 203 واحد صنعتي فعال گيلان كه داراي بيش از 50 نفر كارگر هستند انتخاب شدند ضمن اينكه تلاش مي‌شود تعدادي از واحدهايي كه زير 50 نفر كارگرند نيز انتخاب شوند.
رئيس سازمان صنايع و معادن گيلان با اشاره به اينكه تسهيلات دولت در سال جاري به‌زودي ابلاغ مي‌شود، اظهار داشت: واحدهاي صنعتي كه در راستاي برطرف شدن و كاهش مشكل بيكاري اقدام كنند مورد حمايت قرار مي‌گيرند.
وي تاكيد كرد: واحدهاي موفق به‌راحتي مي‌توانند فعاليت خود را توسعه دهند و مشكل بانكي و وثيغه ندارند.
اصغريان با بيان اينكه واحدهاي صنعتي موفق بازار را مي‌شناسند، افزود: اين واحدها مي‌توانند بخش عمده‌اي از بازار اشتغال استان را به دوش بكشند.
به گفته عضو شوراي بسيج كارگري گيلان واحدهايي كه يك نوبت كار مي‌كنند در صورت افزايش نوبت كاري مورد تشويق قرار مي‌گيرند.
وي از كمك به واحدهايي كه كمتر از 100 درصد ظرفيت فعاليت دارند خبر داد و گفت: تلاش مي‌شود ظرفيت اين واحدها افزايش يابد.
اصغريان شناسايي افراد توانمند سرمايه‌گذار داخلي و خارجي را از ديگر برنامه‌ها ناميد و تصريح كرد: سرمايه‌گذاران در پروژه‌هاي زودبازده تشويق مي‌شوند تا در حوزه صنعت فعاليت داشته باشند.

*سازمان صنايع و معادن گيلان مهندسي دوباره مي‌شود
رئيس سازمان صنايع و معادن گيلان به مهندسي دوباره اين سازمان اشاره كرد و اظهار داشت: تغييراتي در سيستم سازمان صنايع و معادن استان صورت مي‌گيرد و اين امر جدا از تغييراتي است كه دولت در ادغام دو وزارتخانه صنايع و معادن و بازرگاني پيگيري مي‌كند.
وي تغييرات در سازمان صنايع و معادن گيلان را موجب پوياتر و چابك‌تر شدن آن توصيف كرد و افزود: ادغام دو وزارتخانه صنايع و معادن و بازرگاني اشكالات و عدم هماهنگي در بخش توليد و بازرگاني را از بين مي‌برد.فارس/1290


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.121 seconds.